hemma idag

Är hemma från jobbet idag och ska vara det imorgon också.
Har dåligt samvete för det men det är dumt.
Tyvärr är det bästa kollegan som får det mest jobbigt.

Det var myspysigt hemma hos bästa vännen och hennes familj igår.
Det var bara vår familj som var där.. tidigare år har det ju varit ett jättejippo med hur mycket folk som helst, men i år kände vi allihopa att vi inte orkade det.
Vi käkade julkola, knäck, pepparkakor och lussebullar.
Drack glögg, julmust och espresso.
Och pratade om stort och smått.
Trevligt, trevligt.

I lördags rensade vi ut kläder.
Minst 7 svarta sopsäckar blev det.
Måste nu kontakta grannen så hon kan köra iväg allt till läkarmissionen eller nåt liknande.

Idag låg jag och dåsade till kl ett.
Sjukt skönt.
Nu ska jag ta en dusch och sen ska jag sortera tvätt eftersom vi har tvättstugan ikväll.
Imorgon försvinner ungarna till pappan.
Det är supertråkigt när dom är där.
Men det säger jag inte till dom förstås.
Bättre sent än aldrig med delad vårdnad.

Julmässigt sett har jag inte ansträngt mig så mycket än.
Har hängt upp min megastora, vita julstjärna i vardagsrumsfönstret.
Har ställt fram den elektriska adventsstaken i köket.
Samt hängt  upp en verkligt ful tomteljusslinga i köksfönstret.
Kitchen-kitsch.
Jag har plockat fram adventsljusstaken men inte köpt några ljus eller någon mossa.
Jag har spelat lite julmusik.
Ungarna har fått varsin chokladkalender.
Och så har jag letat fram min lilla julbrosch.
Så långt har jag sträckt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback