virrigt

Eftersom min mobil la av igår, pga inaktivt simkort eftersom jag håller på och konverterar mitt kontantkort till abonnemang men ännu inte har fått nya kortet...snark..., så fick jag låna en mobil på kontoret som ingen använder.
Bra, bra.
Ställde alarmet på den på 05.55 ifall min gamla mobil skulle lägga av alldeles. Lika bra att ha båda mobilerna inställda på alarm tänkte jag.
Sen sov jag.
Sen satte alarmet igång som vanligt. Kl 05.55.
Jag gick inte upp omedelbart för en gångs skull utan blundade lite och vips så hade det gått en halvtimme.
Panik!
Rusade upp och gjorde mig i iordning, käkade min äckliga gamla omelett på rekordtid och nu skulle jag bara kolla vädret på dn.se.
Satte på datorn och ser att kl är 05.58.
Fattar ingenting.
Har nu kollat min gamla mobil och ringt fröken ur och kollat tv 4 för att vara säker.
Jodå. Jobbmobilen var naturligtvis inställd på sommartid och ringde 1 timme för tidigt.
Så nu har jag väldigt gott om tid helt plötsligt.
Det var ju skönt.
Lite förvirrande och utmattande... men ändå skönt.

Idag ska jag gå på mitt vanliga schema och sen avsluta inne på kontoret om inget annat dyker upp.
Och sen hem och tvätta med kidsen.
Och sen SOOOOOOOVA!!!
Längtar, längtar, längtar efter att få sova ut
På måndag och tisdag ska jag jobba dubbelpass (dag och kväll) och nästa helg ska jag också jobba dubbelpass.
Bra för ekonomin och jag tror jag är såpass återställd att jag klarar av det nu efter min SVÅRA sjukdom (förkylning).

Vet ej hur jag ska klara mig idag utan bokilur eller radio.
Löser sudoku som en galning så fort det går.
Svårt att göra det när man promenerar bara.

Men den som väntar på något gott och allt det där.
Snart har jag en ny mobil!
Det brukar vara kul i 3 dagar, sen har man vant sig.
Bara den fungerar så är jag nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback