back in the game en smula

Den middagen var sanna mina ord god!
Fläskkarré som dottern totade ihop så den blev gudomlig. Vitlök och smör och kryddor. Mums.
Ångkokt broccoli till det och sallad med världens godaste dressing.
Undrar om man inte upplever smaker intensivare när man slutar med socker.
Det verkar så.
Lunchen blev mycket riktigt en endaste liten burk makrill, men till det klämde jag en halv gul paprika.
Tog två chokladbitar på kontoret. Mörka.
Och så har jag druckit en massa kaffe med mjölk.
Mycket bra dag matmässigt.

På jobbet är det intressant för tillfället.
Nya samordnaren vill ha min hjälp.
Nya chefen som jag träffade idag vill också ha min hjälp.
Dom vill att jag bl.a. ska göra en massa skrivarbete i samband med att ett nytt planeringssystem ska införas.
Och så ska jag svara i telefonen.
Hmm.. tänkte jag först om det.
Men sen kom jag på att jag inte har något emot att svara i telefonen om jag bara slipper planera.
Svara på frågor kan jag göra efter förmåga.
Piece of cake.
Känner bara lite dåligt samvete för mina små kunder.
Men, men.
Dom får klara sig ett tag.
Måste tänka på mig själv. Jag gillar omväxling och att ha ett finger med i spelet.
Spelet?
Ja alltså själva verksamheten och organiserandet av denna.
Jag står inte ut i längden med att bara göra.
Jag måste få fixa lite också.
Fast vi kör inte igång direkt.
Imorgon blir allt precis som vanligt och tackålov för det. Jag har haft en erbarmeligt seg och tråkig dag eftersom jag som sagt fick gå på ett annat schema.
LÄNGTAR efter alla MINA tanter!

Nu ska jag gå och lägga mig med lite sudoku.
Min telefon funkar inte så jag kan inte lyssna på någon bok.
Simkortet är inaktivt.
Comviq har stängt av det och skickat ett nytt med nya abonnemanget.
Synd att dom inte sa till i förväg.
Synd att det är fredag imorgon och att nya simkortet i värsta fall inte kommer förrän på måndag.
Så nu kan ingen få tag på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback