himmelskt på en bucklig tältsäng

Himmel vad jag har sovit gott!
Fast jag fick överge dotterns säng som jag däckat i nu när hon inte varit hemma, och återgå till den buckliga extrasängen i vardagsrummet (modell: tältsäng).
Har ju en bäddsoffa, men orkar aldrig bädda den på morgonen och då blir allt så rörigt.

Konstaterar för femtielfte gången att jag MÅR BRA av att undvika socker och kolhydrater.
Tänker ju bara vara extrem i ca två veckor, men jag tänker fortsätta undvika rent socker och godis och kakor.
Bröd klarar jag mig nästan utan.
Frukt kan jag äta med måtta.
Potatis och pasta och sånt med måtta.
Tonvikten kommer att läggas på grönsaker i alla former och fisk och kyckling.

Motion?
Njä.
Dit har jag inte riktigt kommit än.
Har ju varit så trött och vacklig.
Det kommer det kommer.
Jag rör mig ju hela dagarna trots allt.
Det verkar dock inte räcka för att åstadkomma kroppsliga förändringar i positiv riktning... men det kanske förhindrar fortsatt förfall.
Och även fast jag känner mig lite kaxigare nu än förra veckan så ska jag absolut gå till doktorn nästa vecka om den där panikångesten.
Den kommer och går och beroende på min allmänna form så kan jag hantera den mer eller mindre bra.
Är trött på det.
Vill inte slösa bort mitt liv på onödig oro.

Idag hoppas jag att jag hinner umgås lite med dottern också.
Var så trött när hon kom hem igår.
Snart fyller hon 18.
Helgalet.
Tänk vad en barndom går snabbt.
Visst känns det längesen som hon satt där och var flintskallig och skelade, men ändå inte...
Säger då det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback